Posted by: ameersyuhada | Jun 19, 2007

Bahasa..

bahasa

Seperti biasa ketika menulis,saya menghadapi dua pilihan, samada english ataupun melayu. Saya berminat menulis dalam kedua-dua bahasa, tapi mungkin kerana sejarah pembelajaran menyebabkan saya kurang mempunyai ‘sense’ dalam english. Dengan menulis dalam english juga dapat meningkatkan prestasi tulisan saya dan ilmu saya. Agak sukar untuk memilih akan tetapi saya tetap memilih bahasa Melayu. Mengapa?…Satu sahaja jawapannya, agar tulisan saya benar-benar menyampaikan apa yang saya maksudkan. Saya tidak mahu meletakkan priority improvement English daripada mesej yg saya cuba sampaikan. Agaknya mungkin berkesan untuk semua.

Kedua ialah bahasa multimedia. Entah kenapa saya sangat sukar dalam memahami syntax atau dalam ertikata yang lain segala yang berkaitan dgn programming languange. Tahun pertama saya menyaksikan keruduman saya dalam subjek C programming dan apatah lagi Matlab dan Control. Arghh..mengapa payah benar untuk berfikir cara sebegitu?..Atas sebab itulah saya terlalu lambat dalam memahami HTML languange dan tambah teruk wordpress menghidangkan CSS untuk saya. Tidak mengapalah, saya akan cuba belajar sedikit demi sedikit.


Responses

  1. hm…boleh je kalau kadang2 nak selitkan bahasa inggeris kalau perkataan inggeris tu lebih boleh menyampaikan maksud.

    soalan utk encik ameersyuhada. apa maksud sevmek la rouge?try search google rasa macam turkish,
    sevmek = to love, to like
    la tu tak tau apa maksud
    rouge tu dalam turkish maksud dia roadster,
    dalam french maksud dia merah.

    adakah “love the red” atau “love the roadster?”

    sekadar mahu memahami tema blog saudara🙂

  2. yang pertama itulah yg benar…:D


Tinggalkan Jawapan

Kategori

