Posted by: ameersyuhada | Oktober 25, 2007

Ampuni Aku

Saya fikir saya perlu menjawab beberapa persoalan yang diajukan kepada saya.

1) Mengapa blog ini tiada artikel ilmiah atau berfikrah?

Maafkan saya. Segala artikel, hasil terjemahan, karya, tidak saya publishkan disini. Jika anda berminat untuk membaca tulisan saya atau artikel lain sila pergi ke dakwah info ataupun bahantarbiyyah.info. Diblog ini saya hanya melampiaskan segala kata-kata hati dan luahan kerana saya tidak mempunyai seorang (belum lagi) untuk dkongsi perasaan. Hanya teman2 yang membaca sahaja yang dapat saya kongsi. Juga ini adalah tempat untuk teman2 saya mengetahui apa perkembangan hidup saya. Saya berasa rindu kepada teman2 lama saya yang telah pulang akan tetapi sukar untuk saya mengetahui berita mereka. Ada ke Bintulu, Miri dsb, dan hilang tanpa kabar berita. Jadi saya initiate blog ini agar teman2 saya mengetahui yang saya masih hidup. Apalah gunanya broadband 24Mbps jika tidak mampu berhubung? Jika ukhuwwah yang telah terjalin hilang bak pasir ditiup angin? Maka jika Allah memberi kesempatan masa maka saya berusaha memberitahu keadaan saya disini.

2) Mengapa begitu melankolik nada blog ini?

Entahlah, saya sebenarnya seorang yang cukup mudah tersentuh sebenarnya disebalik penampilan dan gaya saya yang agak tegas diluar. Maka mungkin itu faktor utama kenapa nada blog ini sangat melankolik.

3) Mengapa jarang update?

Saya bukan penulis sepenuh masa. Saya adalah pembina manusia disamping membina diri saya. Jadi jika berkesempatan maka saya akan menulis.

4) Apa dia sevmek la rouge?

Tak perlulah anda tahu. Saya akan jawab nanti.

Moga bermanfaat.


Responses

  1. terlalu kering dengan fikrah, tak sedap juga.
    terlalu basah dengan hal peribadi (bukan hal ummah), memang tak enak,
    bersederhana dan pertengahan, itulah jalan.

    tubuhmu keras jiwamu lembut. baguslah!

    hidup kita bukan utk menulis blog.
    hidup kita utk memerdekakan diri kita dan manusia,
    jika utk itu perlu tulis blog, maka inilah dituliskan seperlunya, bukan semahunya.

    selamat beramal, ya amiru syuhadak!


Tinggalkan Jawapan

Kategori

