Posted by: ameersyuhada | Jun 18, 2007

Mana mungkin?

Sudah banyak kali saya menghadapi masalah sebegini,iaitu tidak dapat tidur lena. Walaupun saya mengantuk dan letih, tapi kadang-kadang memang susah nak terlelap. Mungkin sebab persekitaran, tapi saya rasa lebih kepada keadaan diri saya sendiri. Kebelakangan ini saya terlalu tertekan sebenarnya, disebabkan satu subjek uni yang sangat saya benci. Inilah subjek terakhir saya akan tetapi banyak pula ujiannya. Moga Allah memaafkan saya di kala exam ini disebabkan kelalaian saya dalam mengingati-Nya.

Punca utama insomnia ini mungkin kerana pemikiran saya yang terlalu banyak berfikir. Sehingga tidak boleh tidur. Saya seringkali muhasabah, akan tetapi terlebih muhasabah sehingga lambat tidur. Hmm..perlu diubah segera kerana jelas kesannya terhadap prestasi mukmin saya.

Hmm..agak meleret tp ingin berkongsi sebab kenapa saya banyak terfikir skrg..

1) saya hampir habis pengajian dan akan pulang..jadi perlukan byk perancangan utk kemandirian di tanah air. sebenarnya saya mempunyai byk masalah berkenaan kewangan dan personal matters. Family dan sebagainya. Tp yg pastinya pertolongan Allah diperlukan.

2) saya agak risau ttg perkembangan dakwah. sudahkah saya menjalankan kewajipan saya kepada anak2 singa yang semakin ramai?…

3) bagaimana agaknya keadaan di Malaysia…mampukah saya mengharungi arus?..sudah pasti saya telah menyiapkan perancangan saya di Msia. insya Allah.

dan berbagai2 lg..dan mengaktifkan wordpress ni adalah rangka perancangan saya juga utk kemandirian di Msia insya Allah.


Tinggalkan Jawapan

Kategori

